Harmóniában a belső óránkkal

Az emberi szervezet meghatározott biológiai rend szerint működik.Ezt a rendet a kínaiak 5000 éve ismerik és megpróbálják beilleszteni az életükbe.Hát,mi nem!

Ott kezdődnek a bajok amikor a nyugati civilizáció embere kijelenti,hogy nem szükséges a reggeli.

Ez azért ostobaság, mert az előbb említett rendszerben a gyomrunk 7h-9h között a legaktívabb, így ha nem kap tápanyagot leszokik arról, hogy a továbbiakban optimálisan működjön. Reggelire kitűnő választás a fehérjedús táplálék,valamint az olajos magvak fogyasztása.

A fehérjebevitelt sem mindegy, hogy mikorra tervezzük,mert a késő délután, és az este folyamán elfogyasztott fehérjét már nem tudja a szervezetünk feldolgozni, így másnapra elraktározza.

Ahhoz, hogy a hét évenként lecserélődő sejtjeink regenerációja megfelelő módon történjen értékes tápanyagok bevitelére van szükség. Ilyenek a teljes kiőrlésű gabonák, az olajos magvak, zöldségek, gyümölcsök kombinációja.

1-3 óra között: a szervezet teljesítőképessége ebben az időben a legalacsonyabb. A máj teljes erővel méregtelenít, nem szabad tovább terhelni. Ha ebben az időben nem alszol akkor nem tudja a méregtelenítő funkcióját ellátni. 

3-5 óra között: eljött a tüdő aktív ideje, felkészül az egész napi munkára. A férfiak nemi aktivitása ebben az időintervallumban a legnagyobb, mert ilyenkor termelődik a legtöbb nemi hormon. Ilyenkor a leggyakoribb az asztmás roham.

5-7 óra között: ekkor működik legaktívabban a vastagbél. Ez az egészséges székletürítés ideje. Megszabadítjuk szervezetünket a salakanyagban található mérgektől, így azok nem tudnak visszaszívódni és teljesítőképességünket csökkenteni. 

7h-9h-ig a gyomoraktivitás jelentős amiről fent már említést tettünk.

9-11 óra között: testhőmérsékletünk optimális, az idegrendszer ebben az időszakban a legnyugodtabb, teljesítőképességünk igen magas. A lép és a hasnyálmirigy aktivitásának csúcsa ez az időszak, így az ekkor fogyasztott gyümölcsök beépülése kitűnő hatásfokú.

Ha csokifüggők vagyunk azt is ebben a napszakban kell fogyasztanunk. 

11-13 óra között: 11 óra a szívciklus csúcspontja, tehát legjobb idő a sportolásra. Délben erősödik a gyomorsav-, majd később az epetermelődés, készen állunk egy finom ebéd elfogyasztására. 

13-15 óra között: lassul a vérkeringés, az energiák a vékonybélben koncentrálódnak, csökken a fájdalomérzékelés is, ezért ilyenkor érdemes a fogorvoshoz bejelentkezni. 

15-17 óra között: a húgyhólyag dolgozik a legintenzívebben, ezért fogyasszunk bőségesen cukor- és alkoholmentes folyadékot. Szervezetünk kiüríti a méreganyagokat, ismét ereje teljében van, tehát tanulhatunk, sportolhatunk, dolgozhatunk teljes energia bedobással. Érdemes az Emsfit szalonját felkeresni! 🙂 (www.emsfit.hu)

17-19 óra között: vesénk a legnagyobb tisztító munkában, ezért ebben az időben ne terheljük tovább zsírral, cukorral és egyéb mérgező anyagokkal. 

Vérnyomásunk csökken, szívműködésünk lassul, egy kicsit nem árt megpihenni munka közben.

19-21 óra között: ha most vacsorázunk, azt már nem dolgozza fel szervezetünk, elraktározza reggelre. 

Energiapályáink lelassulnak, felkészülünk az éjszakai pihenőre, érzékeink kifinomulnak. 

21-23 óra között: az úgynevezett “hármas melegítő” időszakában testünk és lelkünk nyugalomra, pihenésre vágyik, teljesítőképességünk erőteljesen csökken, ez a legpihentetőbb alvás ideje, tehát ne végezzünk se testi, se szellemi aktív tevékenységet igénylő munkát. A hármas melegítő nem szerv, hanem azt a helyet jelöli, ahol testünk alsó-középső és felső részének szervei együttműködnek. Feladata, hogy a légzés, az evés és az ivás során a szervezetünkbe jutó, a tüdő és a gyomor által felvett energiákat a testünkbe irányítsa. 

23-1 óra között: legintenzívebb az epehólyag görcskészsége, kevésbé csillapítható a fájdalom. 

A kínai orvoslás szerint akkor vagyunk egészségesek, ha a szervezet energiakeringése harmonikus. Ez az energia a vitalitást, életerőt jelenti. 

Az energiakeringés akadályoztatása betegséghez vezethet, érdemes tehát figyelemmel kísérni biológiai óránkat.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük