Éjjel nappal együtt – lehetőség vagy büntetés?

Miképp tudjuk ebből a helyzetből a maximumot kihozni?

Ritkán, általában a nyári szabadságok alatt vagyunk ennyit szeretteinkkel de előfordul, hogy az sem mindig zökkenőmentes, pedig ott van tér, lehetőség közös programokra, élményekre. Ez most valami más. A négy fal között kell egymással jól ellenni. Itt is, mint a családi élet sok más területén a nőkre hárul ennek a nem kis feladatnak a menedzselése. Felmerült bennem néhány gondolat, amit megosztok veletek, hátha ez egy kicsit segít abban, hogy a saját utatokat megtaláljátok.

1. A legfontosabb talán az átgondolt napirend. Más-más feladat elé állítja a párokat, ha van gyermek a családban, vagy ha nincs. Lehetőségként élhetjük meg, azt hogy jóval többet kommunikálhatunk szeretteinkkel azt, hogy több időnk van megtanítani gyermekeinket arra, hogy vannak olyan időszakok, amelyekben egyedül kell lenniük, úgy hogy közben értelmes dolgokal töltsék ki azokat. (Az alkotás öröme fontos szükséglet, amit a gyermekek ösztönösen éreznek.) Aligha van jobb alkalmunk arra, hogy megtanítsuk gyermekeinknek, hogy egy család működtetéséhez összefogásra van szükség, és ebben mindenkinek életkora szerint meghatározó szerepe van.

2. Próbáljunk meg figyelni a férjünkre, párunkra mert a genetikai programjánál fogva ő még inkább stresszként éli meg a jelenlegi helyzetet. Egy kávé, egy mosoly, egy ölelés egy közösen megnézett értékes film, színdarab.(Több ilyet láthatunk most a tévében. Például kitűnő, a Katona József Színházban játszott darabokat lehet látni.) Ne felejtsük el éreztetni velük, hogy mennyire fontosak nekünk.

3. Könnyű abba a hibába beleesni, hogy minden elmaradt feladatot, házimunkát a lehető leghamarabb szeretnénk realizálni. Naponta egy megoldandó feladat és nem fogjuk fáradtan, depressziósan élni a mindennapjainkat. 0. Szakíts időt magadra, a töltődésedre. Tudom, hogy azt gondolod,ez most nem megy. Számold össze mennyi időt utaztál eddig, mennyi időt töltöttél a közösségi média oldalán, mennyi időt szántál egy-egy sorozat megnézésére, és ennek egy részét töltsd el azzal, hogy magadra, csakis a téged boldoggá tévő dolgokra fordítod. Ez most biztos önzésnek tűnik, de hidd el ebből mindenki profitálni fog.

4. Figyeljünk az egészséges étkezésre. A vendégeim, a barátaim azt gondolom nem élesztőt, olajat, és kristálycukrot vásároltak, és nem élesztővel készült gyors péksüteményt fognak otthon készíteni. Sok jó recept van. szódabikarbóna Például ma 18h-kor “Szabi a pék” megtanít kovászt készíteni a Facebookon. Most erre is lehet időnk. Figyeljünk arra, hogy az egészségünkre még nagyobb szükségünk van járvány idején. A legtöbb egészséges étel gyorsan elkészíthető, így itt is tudunk időt spórolni. Ha otthon tartózkodunk nincs annyi kalóriára szükségünk, viszont mindenképpen iktassuk be a mozgást a mindennapjainkba. Nagyon sokféle online mozgásprogram elérhető most ingyen. Ha plusz kilókat szedünk fel egy kicsit sem fogjuk jól érezni magunkat a bőrünkben.

5. Ne hagyjuk el magunkat otthon sem, mert, ha nem az a kép fogad bennünket a tükörben amit eddig megszoktunk biztos, hogy nem egy kiegyensúlyozott, boldog nőként éljük meg ezt az átmeneti állapotot. Nem azt szeretném mondani, hogy kosztümben talpig sminkben üljünk otthon, de figyeljünk erre is.

6. Ne töltsünk órákat azzal, hogy minden negatív hírt elolvassunk, ami az interneten kering. Mára már tudjuk mit kell tenni egyéni és családi szinten. Ehhez kell tartanunk magunkat. Ha marad némi időnk gondolkodjunk el azon, hogy mi mit tudnánk még esetleg hozzátenni a világunkhoz.

#maradjotthon

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük